Over ons
Ons verhaal

1900
Herman Kwekkeboom
Amsterdam
Rond 1900 start Herman Kwekkeboom zijn patisserie-winkel aan het Rapenburg in Amsterdam.
Na een bezoek aan Frankrijk introduceert hij halverwege de twintigste eeuw zijn eigen versie van de ‘croquet’ in Nederland: een rolletje rundvleesragout omhuld met krokant paneermeel. Een delicatesse die al snel bij steeds meer mensen in de smaak valt. Later volgt ook de borrel-variant op de croquet: de bitterbal. Dit is nog altijd de meest populaire borrelsnack van Nederland.

1960
Frans Buitenhuis
Zeist
In 1960 opent Frans Buitenhuis in Zeist een automatiek. In de keuken erachter bereidt hij diverse specialistische snacks. Het succes daarvan doet steeds meer cafetariahouders en horecaondernemers besluiten om voortaan hun snacks bij Buitenhuis in te kopen.
De productie wordt verplaatst naar Wijk bij Duurstede.
In de jaren zeventig legt Buitenhuis de basis voor de markt van minisnacks in de Benelux met een breed assortiment kwalitatieve finger foods en slimme mixverpakkingen. Toeval of niet: Buitenhuis betekent letterlijk Out of Home. In dit kanaal is Buitenhuis nog steeds synoniem voor hét merk minisnacks.

2007
Royaan
Wijk bij Duurstede

2014
Introductie
Kwekkeboom Oven
Kwekkeboom verandert de snackmarkt met de introductie van Kwekkeboom Oven: écht krokante snacks, bereid met de oven. Een ware innovatie voor zowel OOH als retail. Alle innovatieprijzen, waaronder de SIAL country award, worden in huis gehaald. Deze innovatie vergt ook een eigen, zelfstandige marktbewerking, waarvoor de zelfstandige BV NewForrest wordt opgericht.

2017
NewForrest volledig zelfstandig
Een deel van de merkenportfolio van Royaan (waaronder Van Dobben) wordt verkocht. Dankzij een management buy-out is NewForrest vanaf 1 augustus 2017 volledig zelfstandig. De productielokatie aan de Watermolenweg in Wijk bij Duurstede herbergt, behalve de succesvolle R&D afdeling, voortaan de twee merken die warme finger foods in de Benelux op de kaart hebben gezet: Buitenhuis en Kwekkeboom Oven.
Onze visie
Meer dan ooit zal finger food ons eetpatroon in de toekomst bepalen. De merken van NewForrest hebben de basis hiervoor gelegd in de Benelux. We geloven dat appetizers in aansluiting op veranderend consumentengedrag steeds relevanter worden.
Het is onze missie om onze premium producten steeds opnieuw af te stemmen op de veranderende consumentenwensen, waar het gaat om kwaliteit, gezondheid, sociaal welzijn en gemak. Maar bovenal: om elke hap culinair genot te bieden.
Onderscheidingen
We hebben inmiddels al veel prijzen en onderscheidingen mogen ontvangen voor onze innovaties.







